Thursday 31 March 2011

Oh no, Gigi tu budak hilang.

shalom semua, after all the post I post for a few days... Dunno what to says.. hehehe~~ selama berapa lama saya post dalam BI, sekarang saya moaw post dalam BM pula (Sabahan version~~ hehehe)~~ akibat daripada influence sekeliling bh tu... tgk main campur2 sdh Language saya... bukan selalu bh kan... sebagai introdaksi yang boring dan membosankan ini... sila tengok gambar di bawah...


cantik betul senyuman dia kan... begitu lah indahnya senyuman manusia... best kan tgk.. cuba bayangkan budak tersebut jadi begini....


hehehe... kiut kan... memang kana kasih katawa kalo dia senyum sambil b'kata "Kotoh, siapa suruh makan gula2 ja taw.. hahaha". just kiding... jangan ada yang ambil dengan perkataan saya nie... cuma maw kasih timbul tu hot2 sikit...

go into the point, saya bukan maw kasih cerita pasal siapa2 yang hilang gigi... cuma maw sharing semua yang berkenaan sama saya... policy saya ialah "Tidak suka mempermainkan orang unless itu orang memang ada problem sama saya (sebagai jenaka)"...

saya maw share dua cerita lah sama kamu ya... panjang sikit ja bh... bukan selalu..

Story 1.

Cerita ini bermula ketika saya dan keluarga berkunjung ke rumah cousin saya... time hari sabtu tu... masih budak lagi kami tu.. dalam umur 8 ataw 9 lah... macam biasa lah.. sampai sana... duduk sekejap lepas tu ikut cousin pigi main di padang... terlampau banyak main pula masa tu... dipendekkan cerita, selepas ja habis main, kami balik pigi rumah cousin saya... sebelum maw pigi sana ada jambatan... silap hari bulan.. diorang semua cabar lah lumpat dari jambatan... bukan tinggi juga... dalam 2 meter lah... cousin saya duluan terjun... lepas tu tinggal saya dengan abang saya... abang saya cakap "ko dulu, terjun", belum lagi saya sempat bersedia, abang saya tolak saya dan saya landing dengan kepala duluan... mulut saya terhantuk sama batu dan berdarah... menagis time itu... parents saya dengan uncle anty pigi tegk lepas tu marah... huhuhu... sy ingat saya punya mulut hilang sdh masa tu (fikiran budak2)... lepas tu... saya ada kesusahan untuk makan... berdarah gusi... huhu... tapi gigi masih tahan... heran juga saya... x patah gigi... oleh yang demikian, this is the end of story 1.~~~

Strory 2.

ini juga berlaku masa bdk2 tapi tua sdh.... masa tu hujung tahun 2002... time darjah 4... balik lah kampung... di "Tambunan"... yeah2... memang paling best lah di sini... susah maw describe... hehehe... makanan pun sadap2... hmm2.... maw promote sikit bh kampung saya... kalo ada masa lawat lah "Kampung Tinompok"... dijamin keluar mabuk... just kding... kembali pada cerita... memang best lah time tu.. sdh lah cuti, semua cousin pulang... ramai yang berkumpul... rindu betul... masa tu mediang "Daniel Sius" masih bersama kami... Mendiang telah meninngalkan dunia kerana kanser... umur begitu muda meninggalkan kami... sedih... huhuhu... point sebenarnya, semasa semua orang tengah sibuk.. kami budak2 jajal bermain lah apa kami suka... sya bergusti lah sama cousin saya (pengaruh WWE punya pasal lah nie)... silap hari bulan... kepala saya kena hampas di lantai tile yang keras dengan mulut saya yang berbuka.... ngam2 lagi tu gigi saya terhentak sama tu jubin... lepas tu gigi saya patah.... gigi kekal lagi tu... lepas tu kami diam saya sampai kena marah anty2 dan kena report sama mama masing2... gigi saya tinggal 3/4 sdh masa tu... saya boleh rasa serbuk di bahgian yang patah... end of story 2.~~~

berdasarkan cerita saya diatas... itu lah kesakitan yang saya alami pada mulut saya before gigi yang rusak berabis itu permenantly discharge... huhuhu... hilang sdh hensem saya... kunun... sekarang saya pakai gigi palsu.... mahal harga dia RM 150... berbanding yang main tanam RM 3000 (tapi berbaloi).... terkejut bh bapa saya time buat gigi palsu.... murah saja bilang tu dentist... rupanya RM 3000 murah pula... hahaha... finally, just ambil RM 150... murah sikit... yang penting dapat senyuman yang manis...

p/s jangan pula kamu olok saya arh... sy timbak kamu nanti.... hahaha... any way.. thank for reading...

No comments: