Monday 22 November 2010

I miss The Sunset..

shalom everybody, saya maw share tentang satu kenangan yang kira tetap di hati saya dan mengigatkan saya dengan kawan lama saya... begini cerita dia...

masa itu saya form 1, kelas 1 Delima, sekolah di MRSM Koki... classmate saya time itu ialah Aaron Keith, Christer Ronald Saikeh, Alex Walzico Robert, Glenn Johhny, Selutan Brnadus dan Weltson... itu geng non-muslim masa kami form 1 d Delima lah... Point saya bukan cakap pasal diorang... sebenarnya saya rindu time nie...

Gini, setiap petang kelas kami lah paling awal pergi prep malam, pukul 5 sudah sampai d kelas... punya semangat... padahal kalo prep petang macam kurang pula orang pigi... tapi awal tahun semangat semua maw pigi... cerita pasal awal pigi prep malam yang jam 5 sdh sampai di kelas nie ada aktiviti yang selalu kami buat... setiap hari kami pigi anjung KH tunggu matahari terbenam, our leader for this activity is "Alex Walzico Robert"... Dia lah paling semangat bawa kami pigi tgk matahari terbenam... to be honest, permandangan matahari d anjung KH time tu memang cantik... susah maw describe lah... bila saja saya fikir pasal anjung KH, mesti terfikir pasal matahari terbenam, akibat dari tu saya teringat akan Glenn, Alex dan Christer... sebab diorang lah paling setia maw tgk matahari terbenam setiap petang.... hahaha... kadang2 ada juga lah diorng Selutan maw pigi ikut kami... padahal saya pernah menolak maw pigi sebab malas... hahaha...

Itu adalah peristiwa yang akan menjadikan saya akan ingat kawan saya time masa Form 1... walaupun kami sdh berpisah dan ada kala bertemu... saya tetap simpan kenangan ini kerana apa yang terjadi ada sebabnya... Pertemuan dan Perpisahan... ini memang adat manusia biasa... ada dalam lagu "Auld Lang Syne" versi BM... kita manusia akan bertemu sesama, pertemuan itu tidak akan kekal kerana perpisahan akan memanggil kita... moga2, kita bertemu lagi Christer, Glenn dan Alex...

2 comments:

Anonymous said...

mark. miss u. hahaha. alex ni. sedih pla baca blog ko ni. haha hope we can meet again soon. :)

Hiro said...

hihihi... lama juga x dengar khabar ko alex... hahaha... bh... bulih2 juga bh kita jumpa nanti... :)